lördag 10 maj 2014

Snabba äppleknyten

Är inne i en riktigt intensiv tårtperiod :-) pysslar för fullt på kvällarna och njuter av att ha möjlighet att göra det jag gillar så mycket!!
Tid till övrig bakning har varit svår att hitta men när jag igår fick besöka av goa vänner passade jag på att fixa till de här snabba äppelknyten. Helt perfekta om man saknar lite tid, och mycket smaskiga, servera dem varma med lite vaniljglass eller låt svalna och ät som de är.



Snabba äppleknyten



Recept

6st frysta smördegsplattor
ca 2dl äpplemos
100g vit choklad
1dl flagad mandel
1ägg

1.Sätt ugnen på 200 grader
2.Låt smördegplattorna tina något och dela dem sedan på mitten, 
så det blir fyrkanter ca 10×10cm
3.Lägg en knapp matsked äpplemos i mitten på varje ruta
4.Grovhacka den vita chokladen och fördela ovanpå äpplemoset
5.Toppa med flagad mandel
6.Vik in varje hör mot mitten och nyp ihop dem
7.Vispa ägget och pensla varje knyte med det
8.Grädda mitt i ugnen i ca 15 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar