torsdag 18 februari 2016

Avokado-brownies

Igår prövade jag ett nyttigare, eller ja mindre onyttigt iallafall, recept på brownies.
Måste säga att jag blev glatt överaskad då de blev riktigt smarriga.Ett riktigt bra alternativ!
Glutenfria,utan smör/margarin och vitt socker.
Tänk på att använda riktigt mogna avokados som är lätta att mosa/mixa :)



Recept

2 väl mogna avokado
200g mörk choklad 70%
3 ägg
2dl kokossocker
1,5dl mandelmjöl
0,75dl kakao
1tsk vaniljpulver
1tsk bakpulver
en nypa salt

1.sätt ugnen på 175 grader och klä en liten
långpanna ( ca 20×30cm) med bakplåtspapper
2.Smält chokladen i vattenbad eller micro
3.Mosa/Mixa avokados fint
4.Vispa ägg och socker poröst
5.Blanda ner choklad och avokado i äggsmeten
6.Blanda de torra ingredienserna och vänd ner
till en smidig smet
7.Fördela smeten i formen (min smet blev ganska tjock)
8.Grädda mitt i ugnen i ca 20 minuter
9.Låt svalna något, dela i små rutor
pudra ev. på lite florsocker

Smarriga avokado-brownies!!


Följ mig gärna på instagram ♡
en_kaka_till




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar