onsdag 28 januari 2015

Valnötsbiscotti med tranbär

Japp nu har det blivit ett gäng biscotti igen ☺ Om ni älskar denna goda skorpa lika mycket som jag så bara måste ni pröva detta recept, en ny favorit för mig!!!
Grundreceptet som går att variera i oändlighet hittar ni här , varning för snabb åtgång ;-)




Valnötsbiscotti med tranbär


Recept

100g mjukt smör
2dl socker
2ägg
4,5-5dl vetemjöl
2tsk bakpulver
1tsk vaniljsocker
150g grovt hackade valnötter
100g torkade tranbär

1.Sätt ugnen på 175 grader
2.Vispa smör och socker poröst
3.vispa i äggen, ett i taget
4.blanda alla torra ingredienser och vänd ner i äggsmeten



5.Dela degen i två delar och forma två längder
på en klädd plåt, platta till längderna något
6.Grädda mitt i ugnen i ca 30-35 minuter
7.Sänk värmen till 100 grader
8.Skär längderna i sneda kakor, lägg kakorna med
snittytan uppåt och torka dem i ugnen i ca 40 min


Avnjuts gärna till en kopp gott kaffe ♡



Latte Macchiato


Fler bilder på mina bakverk
hittar ni på min instagram

en_kaka_till




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar