torsdag 11 april 2013

PÄRONMOUSSE

Letade länge länge efter ett bra recept på en päronmousse utan resultat. Som alla andra mousser innehöll de flesta av päron även de gelantin. Och som jag tidigare berättat är jag inte speciellt förtjust i att använda det i mina tårtor. Fann ett fåtal utan gelantin men inget som jag kännde va en fullträff.
Har exprimenterat mig fram till detta recept som kommer att bli en av fyllningarna i helgens tårta. Vill man ha lite mer framträdande päronsmak så kan man tillföra några droppar av päronessens.



Recept
1,5 burk päronpuré (barnmat)
3msk koncentrerad päronsaft
1msk florsocker
3-4msk marsanpulver
1,5dl grädde
ev.några droppar päronessens
ev.några droppar grön hushållsfärg/pastafärg
 
1.Blanda päronpuré,päronsaft och florsocker och rör till en jämn smet.
2.Rör i marsanpulver till önskad konsistens
3.Tillsätt ev. essens och färg och rör runt så allt blandas
4.Vispa grädden och vänd ner i den i päronkrämen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar