lördag 27 april 2013

Prästgårdsringar

Dagens sockerfria fikabröd nr 2
Prästgårdsringar med kokos och kanel,småkakor också de helt utan socker eller sötningsmedel.
Spröda fina kakor även om jag saknar det söta något ;) Men ett bra allternativ om man vill skippa sockret
Även detta recept finns att hitta i nya nummret av Hembakat
En av mina arbetskamrater som inte äter socker ska få bli min första provsmakare på måndag!!


 
 
RECEPT
 
100g smör
3,5dl vetemjöl
0,5tsk hjorthornssalt
0,75dl vispgrädde
0,5dl hackade hasselnötter
0,75dl kokos
1tsk kanel
 
 
 
 
1.Sätt ugnen på 250grader
2.Hacka samman smör,mjöl och hjorthornssalt till en grynig massa
3.Blanda i grädde och nötter rör till en smidig deg
4.Låt vila i kylskåp i ca 30min
5.Kavla ut degen 1-1,5cm tjock.Tryck ut rundlar och gör ett litet hål i mitten.
 


6.Blanda kokos och kanel och tryck ner ovansidan på kakorna i blandningen,lägg sen på en klädd plåt
7.Grädda mitt i ugnen i 10-14min,låt svalna
 
 

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar