lördag 25 januari 2014

Sveas doptårtor

Det här är en riktig rolig tårthelg för mig,tre tårtor att pyssla med :)
Idag lämnade jag ifrån mig två doptårtor till en liten Svea. Önskemålet var att tårtorna skulle vara ljuslila och att det skulle finns med en bebis på en av dem. För övrigt hade jag fria händer.
Jag bestämde mig att jag skulle testa att göra en lite större prinsesskrona i sockerpasta,och efter några försök blev jag nöjd med resultatet. Som jag skrivit tidigare så har jag inte gjort så många tårtor till tjejer så lite extra kul att få använda färger som lila och rosa.



Fösta tårtan
 
 
Båda tårtorna är fyllda med citrusmousse och mjölkchokladfluff,täckta med SP


Tårta och dekorationer i lila,rosa och vitt



Sovande bebis i blomma
 
 
Doptårta
 
 
 
 
Andra tårtan
 
 
Doptårta nr 2
 
 


Sockerkrona

Söta små skor
 



Även denna tårta i lila,rosa och vitt
 
 
 
 
 
Tack för att jag fick äran
att göra Sveas doptårtor

 

 
 
 
 
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar