söndag 5 januari 2014

Varm brietårta

Dagarna bara springer iväg och vi är snart en vecka in på det nya året :-) Visst känns det spännande att ha ett alldeles orört år framför sig.
Har fått en förfrågan om en tårta med lite kort varsel, den ska vara klar redan på tisdag så det blir att sätta igång och korsa fingrar och tår för att jag ska hinna klart ;-)...med nästan en månad uppehåll från tårtor känns det super att få plocka fram alla saker och sätta igång igen !!
Årets första inlägg blir en annan slags tårta än de som vanligtvis brukar synas här på bloggen, men ack så gudomligt god!! Älskar ni brieost lika mycket som jag så måste ni testa den här :-) Vi serverade den som förrätt på nyår.
Man kan nog variera toppingen i oändlighet, jag valde att ha cashewnötter, valnötter, cocktailtomater, honung och flingsalt.


Varm brietårta,underbart god!!
 
 
RECEPT
 
500g brieost
50g cashewnötter
50g valnötter
10st coctailtomater
honung efter smak
flingsalt efter smak
 

 
1. Sätt ugnen på 200 grader
2.Lägg brieosten på en klädd plåt
3.Lägg på valfri topping
4.Värm mitt i ugnen i ca 10 min
5.Låt stå en liten stund men servera medans den förtfarande är ljumen
 
 
 
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar