söndag 24 mars 2013

Tårtor till en 5-åring

Fick i uppdrag att göra en tårta med den populära bilen Blixten McQueen till en blivande 5-åring. Jättekul,då den är poppis även här hemma hos oss. Och denna tårta visade sig bli en historia för sig :)
Helgen före tårtan skulle vara klar fick jag ett medelande på lördag fm från tjejen som beställt tårtan där hon frågade om det var ok att komma och hämta tårtan!! Jag kände paniken komma,men det va hon som blandat ihop helgerna och beställt till fel kalas....som tur va ;-)
Kändes först omöjligt,men så tyckte jag synd om killen som fyllde 5 år och väntade på sin McQueen-tårta. Så jag gjorde ett försök. Hela tårtan från botten till dekor fixades på mindre än 4 tim,kanske inte blev helt perfekt men med tanke på den knappa tiden så blev jag nöjd!!

 
 
 
Ljusbotten fylld med kolafluff och nutellamousse,täckt med SP
 
 
 
 
Både mamman och sonen blev supernöjda med Blixten-tårtan så jag fick en nya beställning till helgen efter och då va det en Angry Bird-tårta som va önskemålet.
 
 
Denna tårta blev en riktig höjdare
 
 
Ljus botten fylld med nutellamousse och Ahlgrens-bilar fluff,täckt med SP




Några av figurerna från Angry Birds och så slangbellan förstås.

 
 
  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar