tisdag 26 november 2013

Choklad och jordnötsgodis

Mindre än en månad kvar till julafton och första andvent till helgen :-) Ska bli så mysigt att hänga upp adventstjärnor och ställa fram ljusstakarna.
Lite godis till advent är aldrig fel och ikväll blev det små choklad och jordnötspraliner.


Choklad och jordnötspraliner
 
 
Recept ca 25st
 
200g marabou mörk choklad
1.5dl jordnötssmör med bitar
200g marabou mjölkchoklad
 
1.Ställ ut ca 25 små formarpå en blicka,jag använde lite större knäckformar
2.Smält den mörka chokladen i micro el vattenbad och fördela i formarna
 
 
3.Ställ in i frysen i 5min
4.Smält jordnötssmöret i micro el kastrull och fördela på chokladen
5.Ställ i frysen i 5min
 
 
6.Smält mjölkchokladen i micro el vattenbad och fördela överst i formarna
7.Ställ i frysen 5 min,förvara sedan i kylen
 
 
Älskar mitt minifat :)
 
 
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar