torsdag 5 december 2013

pepparkaksbak,lite pyssel och annat

Igår hade jag en extra ledig dag mitt i veckan och jag försökte passa på att hinna med så mycket som möjligt :-)
Gjorde mig en skål med sockeräpplen,som jag tycker är jättemysigt att dekorera med till jul. Enkelt men ändå effektfullt.
Man penslar äpplen med äggvita och rullar dem sedan i strösocker. Låter dem torka och sedan kan man placera eller hänga dem som man vill



röda äpplen blir finast
 
 
äggvita och strösocker

 
 
Så fint med sockeräpplen
 
 
 
 
 

3-års kalas väntar till helgen och lite mer måste bakas,igår gjorde jag små söta mini cupcakes av det här receptet. Före servering på söndag ska jag spritsa dem med lingonfrosting



mini pepparkakscupcakes
 
 
 
 
Dagen avslutades med familjens årliga pepparkaksbak. Killarna tycker det är jättekul och äter minst lika mycket deg som de bakar ut. Men vi fick ihop en burk med fina pepparkakor.
Receptet jag använde hittade jag på en burk från Göteborgskex,men använde mig av den färdigblandade pepparkakskryddor-mixen istället för de andra kryddorna
 
 
 
 
 









 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar