söndag 9 juni 2013

Muscovadocookies med vit och mörk choklad

Att använda muscovadosocker istället för vitt strösocker ger verkligen en god smak när man bakar.
Jag har börjat använda mig mer och mer av detta socker som finns i både ljust och mörkt. Inspiration till detta recept hittade jag hos Tove .Smarriga cookies med stora bitar av vit choklad.


Muscovadocookies
 
 
Recept
 
100g smält mörk choklad
220g mjöl
1tsk bikarbonat
0,5tsk salt
150g rumsvarmt smör
100g mörkt muscovadosocker
1ägg
150g grovt hackad vit choklad
 
 
1.Smält den mörka chokladen i micro el vattenbad
2.Rör socker och smör krämigt
3.Tillsätt den smälta chokladen i smörblandningen och rör jämnt,
därefter tillsätt ägget och blanda till en jämn smet
4.Blanda alla torra ingredienser och blanda sen ner dem i chokladsmeten
5.Rör till sist i den grovt hackade vita chokladen
6.Låt stå i kylen en liten stund
7.Sätt ugnen på 175 grader
8.Klicka ut runda klickar på en klädd plåt,med lite mellanrum då de flyter ut en del
9.Grädda i mitt i ugnen ca 18 min
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar