söndag 23 juni 2013

Smulpaj med jordgubbar och vit choklad

Har spenderat den mesta tiden på jobbet denna midsommarhelg. Därför kändes det inte som det var så stor idé att baka en tårta men tänkte ta igen det till helgen då min mamma fyller år. Då ska det bli en smarrig jordgubbstårta har jag tänkt mig :)
Gjorde en smulpaj med färska jordgubbar och riven vit choklad. Gott gott!!
Tyvärr glömde jag ta kort på den innan vi började äta men receptet ska ni få iallafall :)


RECEPT
 
 
150 g smör / margarin
1dl strösocker
3dl havregryn
2dl vetemjöl
 
 
1 kartong färska jorgubbar
100 g riven vit choklad
 
 
1.Sätt ugnen på 225 grader
2.Dela eller skiva jordgubbarna och lägg i botten på en stor pajform
3.Blanda alla ingredienser till en smuldeg och strö över jordgubbarna
4.Grädda mitt i ugnen i ca 20 min
5.Ta pajen ur ugnen och strö över riven vit choklad så den smälter på den varma pajen.
 
 
 
Smarrig smulpaj serveras med vaniljglass




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar