söndag 8 september 2013

Drömtårta

Visst är den smarrig den klassiska drömtårtan :-)
Om jag inte varit så kass på att baka rulltårtor så lovar jag att den skulle finnas oftare här hemma.
Vet inte riktigt varför jag har så svårt för en sån enkel sak som rulltårtor,är inte min grej liksom ;-)
I går blev jag iallafall jättesugen så det fick bli en liten drömtårta.





Recept

3ägg
1.5dl socker
0.75dl potatismjöl
2msk kakao
1tsk bakpulver

fyllning
150g smör
2dl florsocker
2tsk vaniljsocker
1äggula

1.Sätt ugnen på 250 grader
2.Vispa ägg och socker pösigt.
3.Blanda mjöl,siktad kakao och bakpulver,vänd ner blandningen i smeten
4.Bred ut smeten i en klädd långpanna
5.Grädda mitt i ugn ca 5 min
6.Själp upp kakan på ett sockrat papper,dra bort papperet som kakan gräddats på.Låt kallna
7.Rör smör och florsocker poröst,tillsätt vaniljsocker och äggulan.
8.Bred fyllningen på kakan och rulla ihop den.
9.Lägg den gärna kallt en liten stund innan den ska skäras

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar