söndag 20 oktober 2013

Födelsedagstårta 20-års tårta

Får alltid lite dåligt samvete när jag måste tacka nej till en förfrågan....men ibland räcker helt enkelt inte tiden. Jag vill kunna göra allt så bra som möjligt och då krävs det en del timmar. Är så tacksam för alla förfrågningar,och ju tidigare jag får en förfrågan ju större chans har jag att planera in just den tårtan :-) Allt detta vet jag innerst inne men ändå gnager samvetet lite...
Nu ska jag dela med mig av helgens tårta nr 2.Helt olik den första men det är ju det som gör det här med tårtor så kul!!  Även denna beställd av en av mina goa arbetskamrater (inte samma),hon ville ha den till sin dotter som fyllt 20år.
Dottern bor i tyskland och arbetar på en synavdelning/ögonavdelning så önskemålet var att det skulle synas på tårtan. Valde att göra stora siffror och försöka få dem till att stå,tvåa va inga problem men nollan va inte riktigt lika samarbetsvillig så fick stötta upp den med två floristtrådar medans den torkade ;) Även glasögonen är gjorda i floristtråd,allt annat på tårtan är ätbart.


Ljus botten,fylld med två lager av jordgubbsmousse,täckt med SP
 
 
 
Patienten behöver nog sina glasögon för att se de minsta bokstäverna ;)




Ögonbryn och ögonfransar,text på tavlan är målat med ätbar färg.


Sköterskan Lenas 20-års tårta
 
 

 


 



 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar