onsdag 30 oktober 2013

Spindel "steg för steg"

Att göra spindlar är ganska så enkelt och blir mycket effektfullt att dekorera med,speciellt nu till halloween :-)
Här kommer en steg för steg beskrivning på hur jag gör mina spindlar:


Jag använder färdigfärgad svart sockerpasta,det är svårt att färga svart själv,det vill gärna bli lite mer grått så färdigfärgad är att rekommendera :-)  




Börja med att rulla den största bollen,den bestämmer storleken på själva spindeln. Gör sedan en boll som är ungefär hälften så stor. Rulla sedan två mindre bollar och sedan ytterligare två ännu mindre bollar,sammanlagt sex bollar.


 
 
 
Forma den största bollen till en avlång kropp och fäst sedan den näst största bollen på som ett huvud. Platta till huvudet något. Jag brukar fästa delarna med lite vatten eller ätbart lim.
 
 
 
 
 
 
Rulla ut de fyra mindre bollarna till smala längder. Ta de korta längderna och fäst den ena under huvudet och den andra längst ner under kroppen. Böj dem som ben. Fäst sedan de längre i mitten under kroppen och böj den ena längden uppåt och den andra nedåt.
 
 
 
 
 
Variera storleken och gör en hel spindelfamilj !!
 
 
 
 
Jag använde mina spindlar till de här 
 
 
 
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar