onsdag 23 oktober 2013

Kokosrulle

Åh vad jag önskar att jag och rulltårtor kunde vara lite mer kompisar ;-) De går ju så snabbt att göra och kan varieras i oändlighet!!
Idag fick det iallafall bli ett försök...och med min historia med rulltårtor så blev jag rätt nöjd med resultatet på min kokosrulle :-)





RECEPT

4ägg
2dl strösocker
2.5dl mjöl
2.5tsk bakpulver
2msk mjölk

fyllning:
100g rumsvarmt smör
0.5dl kakao
1.5dl florsocker
2dl kokos
1äggula

1.Sätt ugnen på 250 grader
2.Vispa ägg och socker pösigt
3.Blanda ner mjöl och bakpulver i äggsmeten
4.Rör sedan försiktigt ner mjölken till en smidig smet
5.Bred ut smeten i en klädd långpanna
6.Grädda mitt i ugnen i 5-7min
7.Vänd upp kakan på ett bakplåtspapper med lite strösocker på,
och dra försiktigt bort det gräddade papperet.
8.Blanda ihop alla ingredienser till fyllningen,så det blir en smidig smet
9.Bred ut den på kakan



10.Vik in ena kanten och forsätt rulla ihop,använd gärna papperet till hjälp



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar