fredag 25 oktober 2013

Halloween cupcakes

Nästa vecka är det halloween och jag tänkte jag skulle försöka få med lite halloween-bak här på bloggen :-) Till att börja med ska jag visa de cupcakes jag baka förra året. Saftiga blåbärsmuffins med vitchokladfrosting som jag färgade orange med pastafärg,toppade med svart strössel och små spöken.



Blåbärscupcakes med vitchokladfrostning
 
 
Recept
 
75g smör,smält
3dl vetemjöl
2tsk bakpulver
0.5tsk vaniljsocker
3ägg
2dl strösocker
1dl mjölk
2dl blåbär
 
frosting:
200g färskost tex philadelphia
150g vit choklad
 
1.Sätt ugnen på 175 grader
2.Vispa ägg och socker poröst
3.Blanda mjöl,bakpulver och vaniljsocker och rör ner i äggsmeten
4.Häll i smör och mjölk och rör försiktigt till en jämn smet
5.Blanda ner blåbär,använder du frysta blåbär vänd dem
gärna i lite potatismjöl före så de inte är så blöta
6.Fyll 2/3 av muffinsformarna med smet och grädda mitt i ugnen i ca 20 min
7.Låt svalna
8.Smält den vita chokladen i vattenbad el. micro och låt svalna något,
vispa sedan ihop chokladen och färskosten och spritsa eller bred på muffinsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar