fredag 3 maj 2013

Muscovadohjärtan

Bakade lite småkakor med muscovado socker till helgen. Mumsiga kakor som blir lite sådär sega som är så gott. Lätta att göra,idag valde jag hjärtan men man kan ju ta den form man vill.
Grundreceptet är med mörk muscocadosocker men idag gjorde jag hälften med ljust och hälften med mörkt. Blev inte så stor skillnad på utseende men på smaken. De mörka är min favorit :)


Ljusa till vänster och mörka till höger
 
 
RECEPT
200g vetemjöl
100g mörkt muscovadosocker
125g smör
1 äggula
1 krm vaniljpulver
 
1.Blanda samman alla ingredienserna till en deg
2.Låt vila i kyl ca 1tim
3.Kavla ut degen så den blir några mm tjock och tryck ut kakorna med tex hjärtan
4.Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 5min
5.Låt svalna på bricka el galler
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar