onsdag 15 maj 2013

Rosor,rosor och rosor

Min favoritblomma är tulpan i alla färger och former.
Men när det gäller att dekorera tårtor så blir det det rosor. De kan varieras i oändlighet färger,storlekar,former...och så svårighetsgrad förstås.
Tänkte jag skulle dela med mig av lite olika rosor jag prövat mig på.


"cirklar på rad" en enkel ros som går snabbt att göra

"ribbon rose/band ros" snabb och enkel att göra
en rolig ros om man inte vill ha den så verkligheltstrogen

en annan variant på ros gjord av enbart cirklar
små cirklar-liten ros   stora crklar-stor ros


Ros gjord med hjälp av den här utstickaren
Lite pilligare men mer verklighetstrogen

Min favorit ligger här för att torka
Är den ros som tar längst tid att göra,
men så blir den också (enl mig) den vackraste



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar