onsdag 15 maj 2013

Saftiga kokosmuffins

Har inte alltid varit så jätte förtjust i kokos men numera så gillar jag det skarpt och använder mig gärna av det när jag bakar
Ska här dela med mig av ett recept på riktigt saftiga muffins med en mild smak av kokos.







RECEPT
 
12st
 
100g smör
2dl muscovadosocker
2 ägg
1dl kokosflingor
3dl vetemjöl
2tsk bakpulver
3msk kakao
1dl kokosmjölk
Kokosflingor till dekoration
 
1.Rör smör och socker mjukt,tillsätt äggen ett i taget och häll sedan i kokosen
2.Blanda vetemjöl,bakpulver och kakao och häll i det tillsammans med kokosmjölken,rör till en jämn smet
3.Fyll muffinsformarna 3/4 med smet och strö på lite kokos ,grädda sen mitt i ugnen i 180 grader i ca 20 min.
3.Strö ev lite mer kokos på muffinsen efter de gräddats färdigt



 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar