fredag 12 juli 2013

Chokladmuffins med kokosgömma

De här chokladmuffinsen är jättebra!! Jag använder mig ofta av detta grundrecept som går att variera hur mycket som helst.
De blir safftiga och lagom söta. Som ni kanske märkt förut gillar jag kokos skarpt :) så den här gången gjorde jag dem med en kokosgömma.
Vill man kan man hacka sin favoritchoklad och ha i smeten eller varför inte göra dem som de är och sedan spritsa på en smarrig frostning.
Blanda i daimkulor,grymt gott!!
 
 
 
 
Recept
 
100g smör/margarin
1ägg
130g farinsocker
275g vetemjöl
2tsk bakpulver
0.5tsk bikarbonat
4msk kakao
3dl naturell yoghurt
 
Kokosfyllning
100g philadelphiaost el annan creme cheese
50g kokos
2msk florsocker
1msk vaniljsocker
 
 
1.Sätt ugnen på 175 grader
2.Rör ihop fyllningen och ställ i kylen (om ni gör den varianten)
3.Smält smöret
4.Vispa ihop ägg och socker
5.Tillsätt smör och yoghurt,blanda väl
6.Blanda alla torra ingredienser och vänd ner i youghurtsmeten,blanda till en jämn smet
7.Fyll 12 muffinsformar med hälften av smeten
8.Lägg en klick med kokosfyllning i varje form och täck över med resterande muffinssmet
9.Grädda i ca 25min
 
 
 
Lägg i en klick fyllning i varje form



Låt svalna



kokosgömma

Chokladmuffins med kokosgömma


 



                                                 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar