lördag 20 juli 2013

Namngivningstårta med stjärnor och converse

Vilken härlig första dag på semestern! Sol,bad och värme,avslutade dagen med en båttur.
På förmiddagen lämnade jag ifrån mig min första namgivningstårta. En rolig tårta som jag är tacksam att jag fick göra :-)
Önskemålen var att tårtan skulle vara blå-turkos med vita stjärnor och ett par mörkblå converse. Hade lite svårt att få fram den rätta turkosa nyansen men efter antal skickade bilder på olika färgblandningar mellan mig och beställaren prickade jag rätt :-)
Tårtan är fylld med hallonmousse och dumlefluff. Till hallonmoussen använde jag mig av samma recept som jordgubbsmoussen men bytte till hallon. Recept på dumlefluff hittar ni här



Ljus botten fylld med hallanmousse och dumlefluff,täckt med SP
färgen på denna bild stämmer bäst med verkligheten
 
 
 
"det kan aldrig bli för många stjärnor" sa beställaren
 
 

Min första namngivningstårta :)
 
 

mörkblå converse
 
 

 
 
Tack för att jag fick äran
att göra Meya-Li´s namngivningstårta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar