söndag 28 juli 2013

Doptårtor

Den här helgen har jag haft två tårtor att pyssla med. Den är första gången som jag fått en förfrågan på två tårtor till samma tillfälle så jag var lite nervös,men samtidigt är det roligt med nya utmaningar :-)
Tårtorna skulle vara till ett dop och önskemålen var att det skulle vara en bebis på den ena och på den andra converseskor.Gärna färgerna vitt och blått i övrigt hade jag fria händer.
Jag valde att fylla tårtorna med jordgubbsmousse och glasscreme som är en god kombination.
Hade även äran att få träffa huvudpersonen som var med och hämtade tårtorna,en supersöt lite kille :-)



På den första tårtan använde jag mig många pärlor,tycker det blir så effektfullt!!
Pärlorna är mjuka så inga gäster riskerar sina tänder ;-)
 
 
Ljus botten fylld jordgubbsmousse och glasscreme ,täckt med SP



Doptårta med pärlor


Diamantmönster men ljusblå mjuka pärlor
 
 

Sovande bebis i blomma





Tårta nr 2 med samma fyllning som den första,täckt med SP
 
 
 
Doptårta med coverse och klossar till en söt liten Elias


 
 
Dekorerade kanten med gunghästar och vagnar




Söta små converse
 
 
 
 
Tack för att jag fick äran
att göra Elias doptårtor!!

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar